Saturday, June 18, 2016

JANJI ALLAH SWT KEPADA HAMBANYA YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH


Rasulullah SAW telah bersabda bahawa pada suatu hari nanti kerajaan umatnya akan terbentang dari masyrik hingga ke maghrib. Ini bertepatan dengan firman Allah SWT yang termaktub dalam surah Al Anbiya bahawa bumi ini akan diwarisi kepada hambaNya yang beriman dan berbuat kebajikan.

Justeru itu kerajaan Malaysia ini telah diserahkan pemilikannya kepada seorang pewaris Nabi SAW. Oleh yang demikian pada ketika pemimpin negara ini menyeleweng dan kehidupan rakyatnya dalam sengsara manakala para alim ulama berdiam diri dengan tidak menjalankan tugas mereka sebagai pewaris Nabi, maka pada ketika itulah saatnya pemeritahan negara ini akan diserahkan kepada anak murid beliau.

Dengan yang demikian, anak murid tersebut itulah yang akhirnya akan mengambil alih tampuk pemerintahan. Bertitik tolak daripada peristiwa inilah maka pemerintahan Islamiyyah akan berkembang luas hingga ke seluruh dunia yakni terbentang daripada masyrik hingga ke maghrib sepertimana yang telah dikatakan oleh Baginda Rasulullah SAW.

Dipetik dari FB Hadi Hasan 27 dec 2015

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1077029758995458&id=100000653333532