Sunday, January 26, 2020

Kebangkitan Kebenaran diakhir zaman dari Ufuk Timur

Khilafah Uthmaniah sebenarnya telah berakhir pada tahun 1920 ketika Riza Tevfik Bolukbasr, Grand Vizier Damat dan Ferid Pahsa menandatangani Perjanjian Treaty of Sevres bagi pihak Uthmaniah dengan Allied Powers terdiri daripada Perancis, British, Itali dan Jepun dimana Khilafah Uthmaniah bersetuju membahagi sebahagian daripada tanah pemerintahannya kepada Allied Powers dan pada tahun yang sama juga Khilafah Uthmaniah telah menandatangani perjanjian dengan Turkish National Movement untuk memenuhi tuntutan mereka. 

Pada tahun 2020 ini, genaplah 100 tahun kejatuhan Khilafah Uthmaniah. Berdasarkan hadis Nabi SAW pada setiap awal 100 tahun, Allah SWT membangkitkan seorang Mujaddid pada umat Islam untuk memperbaharui urusan agama mereka. Nabi SAW juga pernah bersabda akan muncul manusia iaitu umat Islam dari Timur yang akan merintis pemerintahan atau Khilafah Al Mahdi RA. 

Maka tidak ada keraguan lagi pada tahun ini kebenaran akan muncul dari Ufuk Timur, hanya persoalannya siapakah Mujadid yang dipilih Allah SWT itu? Mungkin sahaja Mujadid ini akan mengetuai perintis bagi Khilafah Al Mahdi RA itu. 

Ini adalah berita gembira bagi umat Islam terutama kita umat Islam di Nusantara ini. Siapa Allah SWT telah pilih, maka sama-samalah kita membantu mereka untuk menjayakan misi mereka.