Monday, June 21, 2010

Agama Allah ...

ANDA TIDAK AKAN MENYESAL MEMILIKI BUKU INI!!!

Kepada semua umat manusia tidak kira apa bangsa dan fahaman agama.

Dapatkan Buku ini yang akan memberi anda faham dan yakin apa itu Agama ALLAH – penyampaian penulis buku ini ringkas, mudah difahami dan padat.

Kalau ada keraguan, pertanyaan sila layari www:theoriginalpath.com atau email terus ke lightoftruth@theoriginalpath.com.

Jika ada sesiapa yg berminat untuk memiliki kitab ini harganya RM40.00, boleh dapatkan di kedai-kedai buku atau hubungi nombor-nombor berikut:

Dr Dalhadi 013-8551521
Ustaz Hamid Salleh 017-3685493
Pn Nooraini 012-3175493
Pn Nor Rasyidah 019-2401425

SINOPSIS BUKU

VERSI BAHASA MELAYU

OLEH YANG MULIA TUAN HAJI ABDUL RAHIM AL HASSANIYYAH



Fitrah manusia inginkan kasih sayang dan belas kasihan …..

Ia inginkan kedamaian, ketenteraman dan kebahagiaan yang berpanjangan …

Ia inginkan keselamatan dan kesejahteraan …

Ia ingin mengetahui dan mengenal PenciptaNya demi mencapai kehampiran denganNya dengan harapan akan memperolehi kasih sayangNya …

Ia inginkan kejayaan dan kemenangaN …

Ia inginkan keadilan, kesaksamaan dan keharmonian …

Ia inginkan kemajuan dan kemakmuran …

Untuk mencapai keinginan ini umat manusia telah mengambil berbagai-bagai langkah. Langkah yang difikirkan paling berkesan ialah dengan menubuhkan PBB. Beberapa agensi telah ditubuhkan dibawah payung PBB seperti UNICEF, Majlis Keselamatan, UNEF, WFC yang berperanan untuk mencapai tujuan tersebut. Agensi-agensi ini pula dibantu oleh organisasi-organisasi, para sukarelawan dan individu.

Persoalannya mengapa umat manusia masih menemui kegagalan untuk mencapai tujuan tersebut sedangkan segala kepakaran, kecanggihan teknologi moden serta usaha-usaha dalam menubuhkan badan yang lebih sistematik dalam mencapai tujuan tersebut telah digunapakai ?

Yang berlaku adalah disebaliknya iaitu penindasan, kekacauan, rusuhan, peperangan dan pertumpahan darah yang berterusan yang membawa kerosakan dan kemusnahan bukan sahaja terhadap jiwa umat manusia, harta benda bahkan kepada alam ini kerana wujudnya perasaan hasad dengki, dendam kesumat, benci-membenci, musuh-memusuhi dan sifat tamak halobah di kalangan umat manusia yang menyebabkan hilangnya kasih sayang bukan sahaja di antara manusia dengan manusia bahkan juga dengan makhluk-makhluk lain. Ini juga membawa kepada timbulnya berbagai bencana alam seperti banjir, kemarau, letupan gunung berapi dan penyakit ganjil lagi luar biasa.

Apa yang diharap oleh umat manusia selalu tidak menjadi kenyataan. Ini sekaligus menunjukkan kelemahan manusia itu sendiri.

Kitab ini lahir untuk merealisasikan keinginan tersebut. Baca dan renungkanlah isi kandungan kitab ini keseluruhannya !!